Wyprawa do Kazachstanu i Kirgistanu - dzień 7 i 8

Wyprawa do Kazachstanu i Kirgistanu - dzień 7 i 8_8
Dzień 7
Z samego rana opuściliśmy Kazachstan i udaliśmy się do sąsiadującego z nim Kirgistanu. Kontrola graniczna przebiegła sprawnie bez żadnych kłopotów. Przejechaliśmy długą drogę przez wsie i lasy i posililiśmy się w restauracji Kotcheveni w mieście Karakol. Po kolejnych kilku godzinach podróży podziwialiśmy czerwone szczyty Jeti Oguz. Dzień zakończyliśmy kąpielą w siódmym najgłębszym jeziorze na świecie- Izzyk-Kul.

Dzień 8
Kolejny dzień rozpoczęliśmy śniadaniem o godzinie piątej i udaliśmy się na trekking do lodowca w Dolinie Arabel. Po przeprawie przez rzekę trekking nasz trwał 6 godzin. W tym czasie przebyliśmy 15 km oraz osiągnęliśmy szczyt 4000 m n.p.m. Przy czole lodowca zrobiliśmy piknik i wróciliśmy do autobusu, którym udaliśmy się nad Wodospad Barskoon. Znajdował się tam również pomnik znanego radzieckiego kosmonauty- Jurija Gagarina. Według jednej z legend było to jego miejsce lądowania. Dzień zakończyliśmy kąpielą w jeziorze Izzyk-Kul.