Wyprawa do Kazachstanu i Kirgistanu - dzień 3 i 4

Wyprawa do Kazachstanu i Kirgistanu - dzień 3 i 4_8
Dzień 3
Po porannym śniadaniu udaliśmy się do nowego hotelu w miejscowości Kalinino. Następnie wyruszyliśmy do Parku Narodowego Ałtynemel gdzie podziwialiśmy stepowy krajobraz, piaskowe tornada oraz jedyną w tej okolicy 700-letnia wierzbę. Po krótkim odpoczynku rozpoczęliśmy 4-godziny trekking po paśmie górskim. Podziwialiśmy góry Katytau o charakterystycznym czerwonym zabarwieniu. Wspięliśmy się na sam szczyt góry i podziwialiśmy piękne widoki. Następnie wyruszyliśmy, aby podziwiać kolejne pasmo górskie Aktau gdzie dominującym kolorem jest biały. Po powrocie posililiśmy się i udaliśmy się na zasłużony odpoczynek.

Dzień 4
Czwartego dnia naszej wyprawy udaliśmy się na "śpiewające wydmy", czyli największe w Kazachstanie barchany. Według legendy miał zostać pochowany Czyngis Chan i jego wojownicy. Pomimo upału i sypiącego się piachu udało nam się dotrzeć na szczyt największej z wydm. Rozciągał się z niej widok na okoliczne stepy i wijącą się przez nie rzekę. Zejście z wydmy było znacznie przyjemniejsze i szybsze- zbiegliśmy z niej. Następnie wróciliśmy do hotelu na obiad i wyruszyliśmy w kilku godzinną podróż do Kanionu Szaryńskiego. Przeszliśmy przez wąwóz i dotarliśmy do doliny gdzie znajdowały się 8- osobowe jurty- tradycyjne kazachskie namioty. Zażyliśmy odświeżającej kąpieli w rzece i udaliśmy się na kolację na świeżym powietrzu. Po wyczerpującym dniu pełnym wrażeń rozłożyliśmy karpieszki i poszliśmy spać.