Wyprawa do Gruzji - dzień 1 i 2

Wyprawa do Gruzji - dzień 1 i 2_14

Dnia 5 czerwca 2019 roku dziesięciu członków SKKT ''Azymut", pod opieką pani Katarzyny Płaszczewskiej i księdza Pawła Kościuka, wyruszyli w podróż do Gruzji.

Galeria

Dzień 1

Do Gruzji na lotnisko w Kutaisi dolecieliśmy o godzinie 14:20 lokalnego czasu. Najpierw udaliśmy się do Swanetii-jednego z najbardziej niedostępnych regionów Gruzji. Po przyjeździe do jednego z miast tego regionu-Mestii, gdzie był nasz pierwszy nocleg, wyjechaliśmy kolejką na górę Zuruldi z widokiem na Uszbę na wysokość 2348m. Następnie udaliśmy się na spacer wokół obronnych wież. Mają one charakterystyczną konstrukcję. Wiele lat temu aby chronić się przed najazdami żądnych krwi sąsiadów mieszkańcy Swanetii budowali wieże, w których mogli się chronić. Na kolacje gospodyni przygotowała dla nas gruzińskie potrawy: zupę borszi, kupdali, zieloną sałatkę i adżapsandali.

Dzień 2

Dzień drugi rozpoczęliśmy już o 5 rano. Po śniadaniu wyruszyliśmy z przewodnikiem Iraklim Czartolaninem na trekking górski w góry Kaukazu do jezior Koruldi. Udało nam się dojść tam na wysokość 2700 m i podziwiać nie tylko jezioro, ale też Uszbę nazywaną matterhornem Kaukazu. Były to dla nas niezapomniane widoki. Po męczącym dniu znów mogliśmy zjeść pyszne gruzińskie potrawy takie jak chinklali, adżapsandali i winagradny salad.